14 feb. 2011

Poker: att spela eller inte spela

Jag har spelat poker i 5-6 år nu kanske och jag skulle fortfarande inte vilja kalla mig en vinnande pokerspelare... rätt sorgligt. Det är inte så att jag bara förlorat en massa pengar, under hela denna perioden har jag bara satt in pengar  två gånger och jag har plockat ut betydligt mer än så. Men med tanke på all den tid och energi jag lagt ner på det så är det inte tillräckligt jag tjänat på det.

Därför tänkte jag att det nu skulle vara dags att ändra på det: att spela eller inte spela. Under de sista 3 veckorna har jag loosat 75% av min bankrulle och det känns helt effing bad. Hade spelat upp mig till 3400$ och tog en shot på NL200 och loosade snabbt 4 inköp och därefter tappade jag all fokus och fortsatte nerför spiraltrappan av förluster. Nu sitter jag med 1K kvar och planerar hur jag ska ta tillbaka mitt game. Just nu spelar jag 4 bord på nl10 och ligger back ett inköp. Det känns rätt skönt att spela micro och inte behöva tänka på pengarna, tror många gånger att det är då jag förlorar min edge... när det handlar om för stora potter. Min plan nu är att spela nl10 och vinna iaf 5 inköp och sen gå upp till nl20. Det måste kännas bra att spela igen och rädslan att förlora måste försvinna. Fixar jag inte detta nu får det bli nåt drastiskt avslut, nån fet dyr turnering eller så bara cashar jag ut shoppar nåt roligt istället.

Poker BR: 1057.94$
Pokerrum: Betfair Poker