14 feb. 2011

Betfair Poker recension

Tänkte passa på att skriva ner en liten recension av det pokerrum jag spelar på just nu. Jag har spelat på Betfair poker det sista halvåret och trivs bra där..... trots att jag loosat en del ligger jag ändå på plussidan.



Lite fakta:
Poker network: Ongame
Cash Player average: 2850 spelare (enligt pokerscout.com)
US players: Nej
NoLimit Spelstil: Stabilt* läs längre ner i recensionen
Bonus: 2500$ Sign-up bonus utan matchningskrav i insättning (minimum 10$)

Betfair är från början en online sportsbetting-bookie, och är väl dessutom en av världens största sådana. I början av 2000-talet startade de även en pokerklient som ingick i Cryptologic-nätverket. Tack vare sina bettingkunder fick de en hyfsad trafik redan från början. Senare köpte de även upp Pokerchamps.com och numera tillhör de pokernätverket Ongame.
Trafikmässigt ligger det i topp-fem så det finns för det mesta alltid tillräckligt med bord att joina. Eftersom det är mestadels européer som spelar är det som mest aktivt på kvällarna, skulle tro att peak-tiden är mellan 19-24. Jag spelar fullring-borden och *spelstilen där är som sagt stabil. Det finns både lösa och tighta spelare och jag anser inte att det lutar åt varken det ena eller det andra hållet och hur man än vill lägga upp sin egen spelstil fungerar det. Mjukvaran känns rättvis på nåt sätt, jag upplever inte att det delas ut för mycket bra kort eller dåliga kort. Träffarna är ok och utdragningarna är inte helt out-of-place som det kan kännas med andra klienter.
Bra möjligheter för multitabling genom att resiza borden och fokus på det bordet som är i tur.
Pokertracker 3 och hud är kompatibelt. Personligen har jag ett problem med att jag måste stänga hud innan jag stänger ner ett bord annars crashar Betfair... lite trist men jag har lärt att leva med det. Vet dock inte om det är ett känt fel tillsammans med Betfair.
Gällande Players-club kan jag inte riktigt uttala mig eftersom jag har ett gammalt rakeback-avtal sedan Cryptologic-tiden och då får jag inte tillgång till det vanliga systemet. Men bortsett från det så verkar det vara ett vanligt point-system som ger utdelning två ggr i månaden och man får lite extra bonusar etc.... säkert lika som någon annastans.
Möjligheterna för insättningar och uttagningar är fullt tillräckligt. Jag använder mig alltid av Neteller och det har alltid fungerat snabbt och smärtfritt för mig. Insättning är alltid instant och en uttagning har tagit mellan 12- 24h.

Jag gillar Betfair, eller så kanske jag gillar Ongame. Jag är nöjd och har inte några planer att byta klient för tillfället.





+ Väl fungerande och snygg lobby
+ Bra mjukvara
+ Tillräckligt med trafik och utrymme för alla spelstilar

- Saknar online chat-support
- VIP-delen fungerar inte riktigt för mig