15 feb. 2011

Poker: Nya tag...

Ok, eftersom jag varit hemma idag och haft en sorts recovery-dag efter lite ofrivilliga kräkningar (jag vet, lite otrevligt) har det blivit en hel del spelande. Jag har spelat väldigt löst och bettat väldigt mycket från alla positioner. Det har gått upp och ner mest hela tiden, eller rättare sagt ner och tillbaka upp mest hela tiden, men det har varit roligt och jag har inte brytt mig jättemycket om hur det egentligen gått. Tråkigast blev det när jag satte mig ner för en session som jag visste skulle bli kortvarig och det brukar aldrig båda gott av någon anledning. Mycket riktigt förlorade jag 3 inköp, två av dem var utdragningar där jag gick bet på rivern och en hand skulle jag aldrig callat. Utdragningarna kunde jag också undvikit om jag inte spelat mina crappy händer men jag råkade träffa två par mot pocket AA i en hand där bordet parade sig på rivern. Den andra var ju faktiskt ingen utdragning men jag hade däremot träffat par och fick sen oesd+fd och det hade hållt om inte fi träffat rivern.

Nu är jag på dagens sista händer och ska se var slutet landar...

Poker BR: $1038