14 feb. 2011

Secret Warriors #24 - recension

Secret Warriors #24

Releasedatum: 09 Feb 2011
Writer: Jonathan Hickman
Artists: David Marquez & Alessandro Vitti (s. 1, 20-22)
Coloring: IFS
Lettering: Dan Lanphear
Cover art: Paul Renaud
Utgivare: Marvel Comics










Secret Warriors är en serie som fokuserar på Nick Fury och hans privata krigföring mot Hydra och Leviathan. Serien börjar gå mot sitt slut, 27 nummer är planerat och med #24 börjar sista arcen.

Från första början har jag gillat den artistiska stilen vi har fått från Caselli och Vitti, nu är det David Marquez som tagit det vidare och övergången blir väldigt smooth. Det är fortfarande lika rent och stilfullt men ändå måste jag säga att de sidorna som är de mest intressanta är de som Vitti bidragit med. Det är inte bara för att jag gillar stilen bättre utan för att innehållet på de få sidorna känns som de mest meningsfulla och jag vill genast fortsätta med nästa nummer... kanske lite för att detta # blev lite meningslöst.

Mellan de första och sista sidorna får vi lära känna ett nytt ungt lovande team av superhjältar, the Grey Team. Det är Nick's son Mikel Fury som tillsammans med en gammal vän med telekinetiska krafter åker runt och samlar ihop detta gänget. Vi får en snabb genomgång av var och en, ibland inte ens en snabb sådan, och plötsligt är de redo för strid. De ska bege sig för att störta Leviathan... och vad mer kan jag säga; De kom, De såg, De.... stupade.
Det gick väldigt snabbt att läsa detta numret, det byggdes upp ett hopp om ett nytt crew som skulle kunna hjälpa till och vi får dessutom möta sonen Mikel Fury. Sen faller allting bara pladask. Man får väl hoppas att de tänkt ut nåt bra till fortsättningen, något som kan ge detta nummer lite mer betydelse. Men hursomhelst är det fortfarande en snygg serie och den har hållit mig intresserad och taggad än så länge. Snällt inväntar jag nästa #25.